Traag internet kost bedrijven geld

Elk bedrijf slaat tegenwoorden een enorm hoeveelheid data online op. Deze data versturen we naar klanten en collega’s zonder na te denken over de hoeveelheid en snelheid. Het netwerk van het internet is daarbij dus onmisbaar. Bedrijven worden dus afhankelijk van cloud data. Stabiel internet is daarbij cruciaal. Traag internet wil je dan niet hebben. De gevolgen hiervan lees je hieronder.

Niet-productief personeel

Glasvezel voor bedrijven blijft nog altijd een lage prioriteit voor bedrijven. Toch zijn er voldoende redenen om dit te overwegen.

Personeel maakt waarschijnlijk veel gebruik van clouddiensten. Misschien Office 365 met een OneDrive koppeling? Of Trello voor projectmanagement? Dan wil je wel dat je personeel snel genoeg kan doorwerken. Glasvezel is veel stabieler dan traditionele koperverbindingen en kan bovendien veel hogere snelheden halen. Daardoor hoef je niet meer te wachten tot bestanden zijn geüpload.

Uitval – denk aan je SLA

Waar veel ondernemers niet bij stilstaan is de SLA. Oftewel, hoe snel wordt je geholpen als er problemen zijn met je verbinding? Standaard adverteren internetproviders met lage prijzen. Het nadeel van deze abonnementen is dat de SLA zeer beperkt is. Zo wordt bijvoorbeeld next-businessday garantie gegeven. Waarmee je bedrijf een hele dag stil kan komen te liggen zodra er problemen zijn met je internetverbinding.

Meer zekerheid heb je wanneer je voor een SLA met 99,9% uptime garantie kiest. Let hier dus goed op bij het afsluiten van het internetabonnement.

Slechte klantervaring

Steeds meer communicatie verloopt via internet. Denk aan VoIP, maar ook videoconferencing neemt een enorme vlucht. Bedrijven overleggen op locatie met klanten. Wat veel efficienter is dan elke keer naar de klant toe gaan. Dan moet je wel stilstaan bij het feit dat de klantervaring goed moet zijn. Haperend beeld of vertraagde reacties zijn dan niet wenselijk.

Een tip van DataWeb, zakelijk internet specialist: “Vraag je automatiseerder een aparte deel van de verbinding te reserveren voor VoIP en videoconferencing. Zo heb je gegarandeerd tevreden klantcontacten.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *